آفاق مگ

ساخت وبلاگ

امکانات وب

آژانس اطلاعات و تحقیقات فدرال وابسته به وزارت کشور عراق با همکاری فرماندهی عملیات مشترک، توانست یک پایگاه مهم داعش را در جنوب الحضر پیگیری کند.

مرکز اطلاع رسانی نظامی ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز سه شنبه هفت تن از اعضای داعش در حمله هوایی عراق در نزدیکی منطقه الحضر در جنوب شرقی موصل هدف قرار گرفته و کشته شدند.

در این بیانیه آمده که این پایگاه داعش یک غار ۱۴۰ متری است که عناصر تروریستی از آن به عنوان ستاد فرماندهی و کنترل در مرز‌های حدفاصل فرماندهی عملیات غرب نینوی، صلاح الدین و الجزیره استفاده می‌کردند.

جنگنده‌های F-۱۶ عراق پس از دریافت اطلاعات لازم درباره این پایگاه، حملات دقیق را انجام دادند که منجر به انهدام لانه داعش و کشته شدن هفت نفر از عناصر آن شد.

همچنین یک منبع امنیتی اعلام کرد، در انفجار بمبی در صحرای راوه در استان الانبار که خودروی ارتش عراق را هدف قرار داد، دو سرباز کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

آفاق مگ...
ما را در سایت آفاق مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آخرین خبر بازدید : 284 تاريخ : چهارشنبه 20 بهمن 1400 ساعت: 13:48

می‌توان به جرات گفت یکی از مهم‌ترین مفاهیمی که در بازار فارکس وجود دارد، اصطلاح اسپرد است که ما در این مقاله قصد داریم شما را با آن آشنا کنیم.

ترید با سرور اختصاصی به معامله‌های مالی در بازار فارکس گفته می‌شود. در این نوع بازار، هر ارز با توجه به ارزش دیگر ارز ها، قیمت گزاری می‌شود.

اسپرد (spread) چیست؟

مشابه همه بازار‌های مالی، در بازار فارکس هم بروکر‌ها یا همان کارگزاران وجود دارند. این بروکر‌ها با توجه به خدماتی که به مشتریان یا معامله گران خود ارائه می‌دهند مبلغی را به عنوان کمیسیون خود دریافت می‌کنند. دریافت کمیسیون در تمام دنیا و کسب و کارها وجود دارد.

در فارکس، تفاضل قیمت بین فروش یک بروکر (کارگزار) که به اصطلاح به آن bid گفته می‌شود و قیمت خرید یک بروکر (کارگزار) که به اصطلاح به آن ask گفته می‌شود، اسپرد می‌گویند.

اگر بخواهیم به زبان خیلی ساده این موضوع را بیان کنیم، فردی را تصور کنید که یک سوپرمارکت کوچک در یک محله دارد. او اجناس مورد نیاز خود را با قیمتی خاص از یک عمده فروشی تهیه می‌کند و با کمی افزایش قیمت به دست مشتریان خود می‌رساند. در بازار فارکس نیز دقیقا چنین موردی وجود دارد.

اگر وارد ترید در بازار فارکس شدید و هنگام معامله ای، خوشحال بودید که هیچ کمیسیونی از شما دریافت نشده است، سخت در اشتباهید! شما این مبلغ را تحت عنوان اسپرد به کارگزار پرداخت کرده اید!

در بازار فارکس نیز، کارگزاران هنگام معامه ارز ها، آن‌ها را با کمی قیمت پایین‌تر خریداری می‌کنند و سپس با کمی افزایش قیمت می‌فروشند. این تفاوت قیمت، اسپرد در فارکس است.

منبع درآمد اصلی بروکرها یا کارگزاران در فارکس دقیقا از اسپرد است. در واقع در دنیای واقعی هم صرافی‌های فیزیکی همین کار را انجام می‌دهند. ارزی را از شما با کمی قیمت پایین‌تر می‌خرد و به شخص دیگری با قیمت بالاتر می‌فروشند.

دقت کنید که موارد زیادی می‌تواند بر میزان اسپرد تاثیر بگذارد. همچنین اسپرد ممکن است در یک کارگزاری با کارگزاری دیگر متفاوت باشد.

موارد زیر بر اسپرد تاثیرگذار است:

  • عرضه
  • تقاضا

تاثیر عرضه بر اسپرد

هر چه میزان عرضه یک سهم بیشتر باشد، به همان میزان نیز از قیمت فروش آن کم می‌شود. به زبان ساده‌تر میزان عرضه و قیمت فروش با هم رابطه معکوس دارند. یعنی سهامی که عرضه بیشتری داشته باشد مسلما قیمت فروش پایین‌تری خواهد داشت.

تاثیر تقاضا بر اسپرد

تقاضا به زبان ساده یعنی مورد توجه قرار گرفتن یک سهام. در بازار فارکس هر چه میزان تقاضا برای یک سهام افزایش پیدا کند به همان میزان از میزان اسپرد کاسته می‌شود. اما نمیتوان به طور قطع در تمامی موارد این موضوع را پیش بینی کرد چرا که پیشنهاد خود کارگزار نیز بر اسپرد تاثیرگذار است.

معرفی انواع اسپرد در بازار فارکس

در بازار فارکس به طور کلی ما با 2 نوع اسپرد مواجه هستیم:

  • اسپرد ثابت
  • اسپرد شناور

هر فرد زمانیکه قصد ایجاد حساب جدید را دارد باید نوع اسپرد مورد نظرش برای حساب خود را انتخاب کند. کارگزاران مختلف باتوجه به استراتژی مورد نظر خود ممکن است از یک نوع اسپرد یا ۲ نوع اسپرد استفاده کنند.

اسپرد ثابت یا Fixed

در این نوع اسپرد همانطور که از نام آن پیداست، باتوجه به شرایط بازار و میزان نوسانات آن دستخوش تغییر نمی‌شود. کاربرد این نوع اسپرد در زمانی مناسب است که شخص قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت را دارد. اما اگر شما جز آن دسته از افراد هستید که میزان معاملات شما بالا است و حاشیه سود و زیان معاملات شما اندک است، اصلا اسپرد ثابت را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

اسپرد شناور یا Floating

در این نوع اسپرد برخلاف نوع قبلی، نوسانات بازار بر قیمت bid یعنی قیمت فروش کارگزار و ask یعنی قیمت خرید کارگزار تاثیر می‌گذارد. یعنی این نوع اسپرد به طور مداوم در حال تغییر و نوسان است. از آنجایی که این نوع اسپرد تغییرات مداوم و زیادی دارد معمولا کمتر مورد توجه تریدر‌ها قرار می‌گیرد. اما به کسانی که معاملات آن‌ها حاشیه سود و زیان کمی دارد، این نوع اسپرد را پیشنهاد می‌کنیم.

آفاق مگ...
ما را در سایت آفاق مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : آخرین خبر بازدید : 2007 تاريخ : چهارشنبه 20 بهمن 1400 ساعت: 13:48